
No a pak jsou děti, které přítomnost rodiče rozptyluje. Nedovedou si vybrat, na koho se mají napojit, a nedovedou tak dát důvěru terapeutovi. Někdy je to tím, že rodič nenechá dítě ponořit se do dění. Neustále zasahuje, povzbuzuje, domlouvá nebo i vyhrožuje. Chce, aby dítě uspělo, aby se to naučilo, aby neselhalo. Možná si rodič klade za vinu to, že jeho dítě má vadu řeči, stydí se. Stejně tak je možné, že chce jen maximálně pomoci.
Současně pak ale vytváří prostor nedůvěry a dítě cítí, že mu rodič nevěří. A možná nevěří ani terapeutovi. Jednoduše řečeno rodič je ten, který je v terapii dominantní.
V tomto případě však dýchá za dítě a tento dech jde proti směru jeho vývoje. Je potřeba si uvědomit, že předmětem terapie je dítě, že právě dítě se do sezení musí plně ponořit, že právě dítě musí cítit oporu v rodiči, a také víru v sebe sama. A stejně tak dítě musí pocítit důvěru v terapeuta, který je ten, kdo ho v danou chvíli vede.
